تاریخ : 30 آبان 1400
کد 140023

جلسه پیگیری برداشت از معادن شن و ماسه شهر آوه

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر آوه؛ در پی تقاضای اعضای شورای اسلامی از استاندار وقت مهندس آقازاده در جلسه شورای اداری شهرآوه مبنی بر رسیدگی به برداشت های غیر مجاز از معادن شن و ماسه جلسه ای امروز ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در محل فرمانداری با حضور معاونت عمران مهندس الیاسی، بخشدار مرکزی جناب گودرزی، مهندس فروتن معاون امور معادن اداره کل صنعت و معدن استان مرکزی، آقای رضایی سرپرست اداره صمت شهرستان و اعضای شورای اسلامی تشکیل گردید.
در این جلسه اعضای شورا با بیان مشکلات بوجود آمده از برداشت‌های غیر مجاز از شن و ماسه شهر و به تبع آن عدم انتفاع مردم از این نعمت الهی و آسیب های زیست محیطی، خواستار ساماندهی برداشت و تخصیص معدنی به شهرداری شهر همچنین مساعدت صاحبان معادن در کمک به روند پیشرفت فیزیکی و اجتماعی شهر و استفاده از نیروهای بومی در راستای ایجاد اشتغال خواستار حل مشکل گردیدند.
در ادامه مصوب گردید :
۱- در جلسه آتی که با دعوت از بهره برداران معادن تشکیل خواهد شد در خصوص اختصاص کمک های مالی از درآمدهای حاصل از این معادن، در عمران و آبادانی شهر تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
۲- مقرر گردید درخواست اختصاص معدن به شهرداری آوه نیز با مساعدت معاونت اداره کل عملیاتی گردد.
۳- مصوب شد نظارت بر برداشت ها بصورت جدی مورد توجه قرار گرفته تا از تخریب و آسیب های احتمالی پیشگیری گردد.
در پایان جا دارد از عنایت فرماندار محترم دکتر علی میرزایی و همراهی و مساعدت مهندس الیاسی معاونت محترم فرماندار و جناب آقای گودرزی بخشدار مرکزی در رفع این مشکل تقدیر و تشکر شود.